جلسه فوق سری کمیته بازدارندگی هسته‌ای شورای امنیت روسیه-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

جلسه فوق سری کمیته بازدارندگی هسته‌ای شورای امنیت روسیه

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین در جلسه فوق سری کمیته بازدارندگی هسته‌ای شورای امنیت این کشور سخنرانی خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 25
کد خبر: ۲۵۸۳۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در جلسه کمیته بازدارندگی هسته‌ای شورای امنیت این کشور سخنرانی خواهد کرد، جلسه‌ای که مطالب آن در رده «فوق سری» طبقه‌بندی خواهد شد.

 

براساس گزارش آر تی، این خبر را دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد و ادامه داد: امروز جلسات کمیته بازدارندگی هسته‌ای شورای امنیت روسیه برگزار می‌شود و سخنرانی رئیس‌جمهور به‌عنوان فوق محرمانه طبقه بندی خواهد شد.

 

کمیته دائمی بازدارندگی هسته‌ای کمیته‌ای از شورای امنیت روسیه است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و تصمیمات آن توسط رئیس جمهور تأیید شده برای همه مقامات اجرایی فدرال الزام آور است.

 

پوتین در ژوئن گذشته گفت که روسیه می‌تواند در دکترین هسته‌ای خود در زمینه بحث درباره احتمال کاهش آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای تجدیدنظر کند. او اشاره کرد که تعدادی از کشور‌ها در حال حاضر روی توسعه سیستم‌های هسته‌ای بسیار پایین کار می‌کنند، در حالی که کارشناسان غربی به طور علنی می‌گویند، استفاده از آن اشکالی ندارد.

 

روز گذشته جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی در کاخ سفید گفت که آمریکا آماده از سرگیری گفتگو با روسیه در مورد بازنگری توافقنامه‌های تسلیحات تهاجمی استراتژیک استارت و انعقاد یک معاهده جدید است. 

 

شایان ذکر است که پوتین در فوریه ۲۰۲۳ قانونی مبنی بر تعلیق مشارکت روسیه در معاهده استارت جدید امضا کرد و در پاسخ، مقامات آمریکایی اعلام کردند که مسکو دیگر اطلاعاتی در مورد نیرو‌های هسته‌ای خود ارائه نمی‌دهند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار